چهار راهبرد کلیدی برای آموزش

پيش‌دبستان و دبستان علامه طباطبايي - واحد تجريش از مهرماه سال 1397 آغاز به کار کرده است. اين واحد آموزشي در اولين سال تاسيس و آغاز فعاليت، از تجربه ربع قرن فعاليت مجتمع فرهنگي، آموزشي علامه طباطبايي در آموزش و پرورش بهره مي‌برد. شوراي مدرسه براي سال تحصيلي 97-98 چهار اصل را به عنوان راهبردهاي آموزشي در نظر گرفته است. هر کدام از اين راهبردها ناظر بر يکي از جنبه‌هاي تعليم و تربيت دانش‌آموزان است.

راهبردهاي چهارگانه مدرسه کدامند؟

اولين راهبرد در واحد تجريش «ايجاد محيط امن از نظر رواني» است.  اگر کودک نسبت به محيط و افراد حاضر در آن احساس تعلق نمايد، نه تنها بد رفتاري احتمالي نخواهد داشت بلکه فضايي براي رشد شخصيتش فراهم مي‌شود. مبناي برنامه ريزي واحد تجريش بعد از ايجاد محيط امن رواني، «تقويت مهارت هاي تفکر، انديشه ورزي و حل مسئله» است. پس از ايجاد فضاي امن و پرورش تفکر، کودکان از نظر آموزشي به سطح مطلوبي که مد نظر مجتمع علامه طباطبايي و آموزش و پرورش است مي‌رسند، بدون اين که به آنها فشار درسي وارد شود. «توجه جدي به آموزش بر اساس کتاب‌هاي درسي» سومين راهبرد واحد تجريش است که بخش عمده‌اي از فعاليت‌هاي کلاسي و آموزش را به خود اختصاص مي‌دهد. «يادگيري مشارکتي» راهبرد ديگر پيش دبستان و دبستان دخترانه علامه طباطبايي - واحد تجريش است. نحوه نشستن و قرارگيري ميزها در کلاس به‌گونه‌اي است که کودکان همه در امر يادگيري مشارکت فعال داشته باشند. هر دانش‌آموز در طول سال تحصيلي يک يا چند پروژه ارائه مي‌دهد. او از طريق انجام پروژه با روش‌هاي پژوهش و تحقيق آشنا مي‌شود و اعتماد به نفس ارائه مطلب را پيدا مي‌کند.

برگزاري کلاس يوگا و لِگو

کلاس‌هاي فوق برنامه متنوعي براي دختران علامه‌اي در واحد تجريش در نظر گرفته شده که مکمل اجراي هرچه بهتر چهار راهبرد اشاره شده است. از جمله اين فعاليت‌هاي فوق برنامه مي‌توان به کلاس يوگا اشاره کرد. کلاس لگو نيز يکي ديگر از فعاليت‌هاي فوق برنامه در واحد تجريش است که باعث افزايش خلاقيت به وسيله ساختن سازه‌هاي مختلف بدون الگوي از پيش تعيين شده و تقويت ذهنيت هندسي مي‌شود.

تحصيل در ساختماني استاندارد

ساختمان مدرسه با بهره‌گيري از به روز ترين استانداردهاي ساخت مکان‌هاي آموزشي، مناسب سن و سال نوآموزان بازسازي شده است. از رنگ‌هاي شاد و متنوع در ساختمان مدرسه استفاده شده است. حياط مدرسه با چمن مصنوعي مفرش شده که ضمن کاهش آسيب‌هاي فيزيکي، حس حضور در طبيعت و در نتيجه آرامش را به کودکان القا مي‌کند.